28 Nisan 2010 Çarşamba

ÇÖMLEK KURUFASULYE


Pazartesi günü müşteri ziyareti için yolumuz Çamlıca'ya düşünce arkadaşıma gel sana enfesss bir kurufasulye ziyafeti çekeyim dedi , sağolsun reddetmedi Çömlek'in yolunu tuttuk. 2002 yılında İstnabul'a adım attığım günden bu yana bildiğim ve tadına doyamadığım bir lezzet merkezi Çömlek.

Eskiden Çamlıca meydanda bulunan mekan belediyenin meydanı camiye katması üzerine Çamlıca Tepesi'ne taşındı ancak popülerliğinden hiçbir şey kaybetmedi. Hatta yeni yeri eskiden yer bulmakta zorlanan fanatiklerini sevindirdi bile diyebilirim.

Çömlek menüsünde çok çeşitli yiyecekler sunuyor ancak kurufasulye konusunda uzman. Kurufasulye dedimse aklınıza alelade bir fasulye gelmesin burada yaptıkları tam bir sanat harikası. Dev bir toprak çömlekte hakiki Trabzon tereyağı ile pişen kurufasulyenin etle dansı insanın ağzında karnaval yaratıyor. Fasulyeler hem ağızda dağılacak kadar yumuşak oluyor hem de pişmekten lapa gibi gevşek gevşek olmuyor. Yanına da tereyağlı pilavı söylediyseniz tamamdır.

Ben adı çok meşhur çok kurufasulyeci gördüm ama hiçbiri Çömlek'in yanına bile yanaşamadılar. Bir tek Süleymaniye'de bulunan kurufasulyecileri henüz denemedim , dolayısıyla onlar kategori dışı. Ama içimden bir ses yine de en iyisi Çömlek diyor , belki de üniversite yıllarımdan beri favorim olduğu için eşit lezzette olan çıksa bile torpil yapacağım.

Çamlıca'ya yolu düşenlere mutlaka ama mutlaka öneriyorum. Ya da durun vazgeçtim , İstanbul'a yolu düşen herkese nerede olurlarsa olsunlar mutlaka öneriyorum . Sakın bu fasulyeyi yemeden ölmeyin. Kurunun porsiyonu 9 lira , pilav 5 lira , et çeşitleri 12 - 20 lira arası ki Akçaabat köftesi de methediliyor ama ben denemedim.


Afiyet Olsun . EAT RESPONSIBLY.

Hiç yorum yok: