22 Nisan 2010 Perşembe

YANYALI FEHMİ LOKANTASI

Kadıköy Balıkpazarı İstanbul’da önemli bir lezzet merkezi. İster alış veriş yapın ister oturup birşeyler atıştırın her damak zevkine hitap eden bir mekan bulunur. Burada benim bildiğim en eski mekanlardan birisi de 91 yıllık çınar Yanyalı Fehmi. Dolayısıyla balıkpazarı turumuza buradan başlamanın doğru olacağını düşündüm.

Restoran 1919 yılında Yanya’dan Türkiye’ye göç eden Fehmi Sönmezler tarafından Kadıköy’de kurulmuş ve o günden beri de Kadıköy’de hizmette. Günümüzde restoranı 3.kuşak temsilcileri işletiyor ve ne zaman gitseniz içeride müşterilerle ilgilenirken görebilirsiniz.

Yanyalı Fehmi tam bir klasik , burada sunulan tüm yiyecekler inanılmaz bir özen ve dikkatle hazırlanıyor. Kullanılan malzeme çok kaliteli ve lokantanın belirttiğine göre tüm yiyeceklerinde doğal ürünler hatta çoğunlukla organik malzeme kullanmaya çalışıyorlar. Yemeklerin tarifleri adeta Türk mutfağının geleceğinin garantisi gibi ; orjinaline sadık kalarak ve saygı göstererek hazırlanıyor. Değişik olalım derken elbasan tavayı tavuklu yapmak , beğendiyi balıkla sunmak gibi işlere hiç girmiyorlar.

Kadıköy’e indiğim birkaç sefer burada yemek yeme şansına sahip oldum ve burası benim için de bir klasik haline geldi. Ben Yanyalı’da elbasan tava , beğendi , özbek pilavı , dondurmalı irmik helvasını denedim ve hepsi kusursuzdu. Mekan biraz iç karartıcı ama yemeklerin lezzeti ağzınızda dağılmaya başlayınca içiniz açılıyor hiç merak etmeyin. Servis insanı evinde hissettirecek kadar içten ve sıcak , ancak aynı zamanda hızlı ve doğru.




Fiyatlara gelince ; ne eksik ne fazla , olması gerektiği kadar. Et yemekleri 10 – 18 lira , sebze yemekleri 7 – 12 lira , tatlılar 6 – 10 lira .

Afiyet Olsun. EAT RESPONSIBLY.

Hiç yorum yok: