22 Temmuz 2010 Perşembe

FATİH ÖZKİLİS KEBAP VE LAHMACUN

İzmir'den döndük ve İstanbul'un lezzet krallarına kaldığımız yerden devam ediyoruz. Pazar günü hanımla beraber uzun süredir gitmediğimiz Özkilis'e gidip bir lahmacun ziyafeti çekelim dedik , Özkilis lahmacun konusunda İstanbul'un bana göre en iyisi.

Fatih'te Hırka-i Şerif Camii'ne döndüğünzde sokak arasında küçük bir dükkan. İçeride 5-6 masa , dışarıda 3 masa ile tam bir mahalle pide salonu burası. Geçtiğimiz sene Vedat Milör hem yazarak hem de televizyonda ziyaret ederek meşhur etti burayı , daha doğrusu zaten meşhurmuş da ününe ün kattı diyelim.

Özkilis'te yemeden ölme diyeceğim o kadar çok lezzet var ki hangi birini anlatsam. Ama ilk önce lahmacun çünkü o bir şaheser , sanat eseri. İki çeşit lahmacunu var ; soğanlı ve sarımsaklı. Ben sarımsaklıya bayılıyorum , ilk gidene ikisini de denemeyi tavsiye ediyorum. Bu kadar kıtır kıtır , böyle lezzetli bir lahmacunu yemediğinizden eminim. Zaten gittiğinizde göreceğiniz üzere bütün mahalle elinde lahmacunla dolaşıyor.




Lahmacundan önce içli köfte alabilirsiniz. İncecik , taptaze ve muhteşem lezzette. Lahmacun istemeyen ya da tek lahmacun atıp kebaplardan da tadacak olanlara ise Kilis tava ya da şişten tava öneriyorum. Tavalar oldukça yağlı bu sebeple yazın tavsiye etmem ama bir ara mutlaka deneyin.

Bir de yemeğin üzerine gelen bir künefe var ki ben ne anlatsam laf değil. Mersin'den gelen ve haftasonlarını benim gibi lezzet turları için Antep , Antakya ve Adana'da geçiren kardeşim bile Antakya'da yediklerim kadar güzel dedi.



Tüm bu muhteşem lezzetin yanında Özkilis fiyatları , son 1 yılda artmış olmakla beraber , hala çok makul . Lahmacun 2.5 lira , tavalar 13 lira , içli köfte 2 lira , künefe 5 lira ve kebaplar 8 - 14 lira arası.

Fatih'e yolunuz düşmese de düşürün , bayilerden tükenmeden alın.

Afiyet Olsun. EAT RESPONSIBLY.

Hiç yorum yok: