14 Temmuz 2010 Çarşamba

OSMAN USTA'NIN YERİ - MUSTAFAKEMALPAŞA


İstanbul'dan İzmir'e doğru yola çıkıyoruz , yağmurlu bir Cuma akşamı , bu yıl yağmur bitmeyecek gibi. Binbir zorlukla yol alırken doğal olarak karnımız acıkıyor ve Mustafakemalpaşa'da mola veriyoruz. Daha önce de bir kez denediğim ve mest olduğum Osman Usta'nın Yeri'ni bulmayı başarınca yolun yorgunluğu hafifliyor.

Osman Usta'nın Yeri Mustafakemalpaşa yolu üzerinde köprübaşı denen mevkide Shell istasyonunun yanında yer alıyor. Özellikle havalar güzelken bahçesinde yemek yemek tam bir keyif ancak içerisi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Mekanı bulması biraz meşakkatli ama bulduğunuzda değecek , emin olun.

Gelelim Osman Usta'nın lezzetlerine. Mekanın en önemli lezzetlerinin başında tuzlama çorbası geliyor. Ben daha önce de içmiştim , Cuma günü de içtim yine bayıldım. Neden az tuzlama istedim diye de hayıflanıp durdum. Öorba istediğiniz zaman tencereyi yanınıza getirip istediğiniz kadar veriyorlar , terbiyesi , lezzeti , yağı dört dörtlük.

Çorbanın ardından ana yemeklere geçtiğinizde en meşhur yemekleri arnavut ciğeri. Arnavut ciğerini bu kadar lezzetli yapan bir yer daha bilmiyorum. Pamuk gibi ciğerin yanında bol maydanozlu soğan muhteşem gidiyor. Ciğer sevmem diyene müthi güzel bir etten çekilen kıyma ile yapılmış köfteleri de tavsiye listesinde. Çok pişmiş seven belirtsin zira hafif kırmızı geliyor.




Bir de bu lezzetlerin yanında gelen bir çoban salata var ki tek başına karnınızı doyurur. Harika bir zeytinyağı ve bahçe ürünü domates ve salatalıkla yapılan salata bile tekbaşına şaheser.

Osman Usta çok ucuz bir yolüstü lokantası değil. Izgaralar 12 - 15 lira , salata 5 lira , tuzlama 8 lira. kabaca adambaşı 20 - 25 lira veriyorsunuz.

Yolüstünde rastlarsanız pas geçmeyin , yerken bana dua edin.

Afiyet Olsun. EAT RESPONSIBLY .

Hiç yorum yok: