30 Mart 2010 Salı

KOKOREÇÇİ ADEM USTA



Gece gece kokoreç hastalarını yollara dökmek istemem ama benim İstanbul'da yediğim en iyi kokoreçi anlatmadan geçemeyeceğim. Kadıköy Rıhtım Caddesi üzerinde Ulusoy otobüs şirketi bürosunu geçince hemen sağda bulabilirsiniz bu lezzet avcısını , bulursanız bulmuşken boş bırakmayın tok karnına bile olsa bir çeyreğini yemeden geçmeyin. Kömür ateşinde pişen bu muhteşem lezzetin tadına varmaktan pişman olmanız mümkün değil , şahsen garanti veriyorum.

Adem Usta kokoreçi bu şehre ilk geldiğimde beni çok şaşırtan İstanbul usulü yapmıyor ; yani canım kokoreçi parça pinçik yapıp içine biberden domatese milyon çeşit ekleme yapmıyor. 8 yıldır bu şehirdeki meşhur kokoreççilerin kokoreçlerini tattım ve hiçbirinde kokoreç tadı alamadım , içlerinde kokoreç hariç herşey var , buğday ambarı gibi hazır bir yığından bir parça kopartıp ellerindeki bıçakla minicik parçalara bölüp tadını iyice öldürüyorlar.

Burada ise kömürde halka halka , iri parçalarla kesilmiş kokoreç baharatlanıp sunuluyor : Sadeliğin dayanılmaz lezzeti. Bazı lezzetlerle çok oynamaya gelmiyor . Kokoreçi ağzınıza her attığınızda ağzınızda tadını hissede hissede yemeğinizi yiyiyorsunuz.


Buraya gideceklere tavsiyem kokoreçin tadına tam varabilmek için tabakta porsiyon istesinler ve ekmekleri kızarttırsınlar. Ekmek arasına göre bu şekilde daha fazla tadına varırsınız. Yanına da açık ayran söyleyip ustanın getirdiği acı biberlerle mideye indirsinler. Allahım yazı bitmeden soluğu Kadıköy'de almaktan korkmaya başladım. Yolumdan yürüyeceklere fiyatları vereyim ; porsiyonu 12 lira , yarım ekmek 6 lira ve çeyrek ekmek ki hiç tavsiye etmem ben 2 ısırıkta bitirdim 4 lira. İsteyene köşeleri alınmış tam ekmeğe de yapıyor ama onun fiyatını sormadım. Yazımızı Adem Usta'ya ait bir dörtlükle son verelim.
Yemeyenler olur hasta,
Gelirler olsada Kars'ta.
Kokoreç gelirse aklına,
Kadıköy'de ADEM USTA.


Afiyet olsun. EAT RESPONSIBLY

Hiç yorum yok: