24 Kasım 2010 Çarşamba

MERCAN BALIK - İNCİRALTI

Ne zaman artık İzmir’deki balıkçıları yazmayacağım desem babam beni yeni bir balıkçıya götürüyor ve ben kendimi yine bir İzmir balıkçısını yazarken buluyorum. İşte bayram tatilinin başladığı Pazar günü, tam da sadece bir gün önce Saros’ta karidese ve kalamara doymuşken İzmir’de , İnciraltı’nda yeni bir balıkçıya gittik.

Mercan İnciraltı sahilde, Özdilek’in hemen çaprazında yer alıyor. İçerisinde balık lokantası, taverna, düğün salonları, cafe yer alıyor. Balık lokantası bizim bugünkü konumuz.

İçerisi bir balıkçı için oldukça şık, duvarlarda okyanıs balıklarının süslediği ve Sarp’ın bayıldığı akvaryumlar var. Balık tezgahı ana kapıda sizi karşılıyor; biz İzmir klasiği olarak yok yok. Lağos, sinarit, barbun, deniz çipura, deniz levrek, kalkan, lüfer, fangiri, dil şiş hatırladıklarım, eksik saymış olabilirim. Biz kilosuna 80 lira yazılan 1.5 kiloluk bir lağos seçiyoruz.

Meze tepsisinde de yok yok, oh be memlekete hoşgeldik. Cibes, turpotu, fava, köz patlıcan, haydari alıyoruz, tepside yaklaşık 40 çeşit meze olduğunu hatırlatmak isterim. Özellikle otlar çok taze ve olması gerektiği gibi diri bırakılmış. Üzerine de sızma zeytinyağını geçirince tadından yenmiyor. Giden mutlaka denesin.

Ardından yemeden ölmeyeceğiniz ara sıcaklar kısmı başlıyor. Önce kalamar geliyor , taze ve çok güzel, tarator sos enfes. Derken ahtapot ızgara geliyor ki işte orada iş bitiyor, lokum gibi pişmiş kocaman bir ahtapot ızgara üzerinde de acılı sos, yemeden ölme vatandaş. İzmirliler de Bodrumlular kadar iyi ahtapot ızgara yapmaya başlamış anlaşılan.

Ardından balık geliyor ki enfes pişmiş, hangisine yetişeceğimizi bilemiyoruz. Sarp lağosa bayılıyor, suyu kaçan balığı yemez kendisi ama bunu beğeniyor. 1.5 kiloluk balığı suyunu kaçırmadan pişiren ustayı bizzat tebrik ediyoruz, bu kadar da gurman bir insanım.

Tatlı yesek mi yemesek mi diye düşünürken babam kabak tatlısı, ayva tatlısı ve incir tatlısından tadımlık getirin diyor. Tadımlık olarak birer porsiyon geliyor. Çoktu azdı derken lokma kalmamacasına bitiriyoruz, özellikle ayva tatlısı enfes.

Yenen bu yemeğe adambaşı 60 – 65 lira düşüyor. İçki yok, içerseniz fiyat artacak. İzmir için çok ucuz değil ama tam kararında bir fiyat zira burası İzmir’in en lüks balıkçıları ile yarışabilecek kalitede, servis çok iyi, mekan bir misafirinizi gönül rahatlığı ile götürebilecğiniz şıklıkta.

Afiyet Olsun. EAT RESPONSIBLY.