30 Kasım 2010 Salı

TARİHİ SULTANAHMET KÖFTECİSİ SELİM USTA


Cumartesi günü Kapalıçarşı’ya gidelim dedik, dönüşte de köfteciye uğramamak olmazdı. Başlığa nerede olduğunu yazma gereği duymadım zira bu meşhur köfteci ismiyle mesemma Sultanahmet meydanında. Elbette ki aynı yol üzerinde 3-4 adet gerçek, en hakiki, en tarihi olduğunu belirten mekanlar var ve belki de hepsi doğru söylüyordur ama yıllardır benim en çok beğendiğim Selim Ustadır.

1920 yılında kurulan müessese o günden bugüne TEZÇAKIN ailesi tarafından işletiliyor, 1964 yılından beri de şimdiki yerinde hizmet veriyor. 3 katlı ve ferah bir binada oldukça sıcak bir ortamda hizmet veriyorlar ve kaliteleri yıllardır değişmiyor.

Menüleri oldukça sade ve güzel. Ben her gittiğimde doğrudan köfte, piyaz ve helva istiyorum. Köfte dışında kuzu şiş de alternatif ama ben hiç denemedim, bunun dışında da bir seçenek yok, zaten köfte o kadar lezzetli ki gerek de yok. Keşke her köfteci bu kadar lezzetli yapıp sade bir menüye sahip olsa.

Köftesi sadece et, soğan, ekmek ve tuzdan yaplıyormuş. Keserken nerdeyse et gibi kesiyorsunuz ve lezzeti anlatılmaz güzel. Porsiyonu oldukça doyurucu ama yine de 1,5 porsiyon tavsiye ederim. Yanına verdikleri sos ise tarifi buraya ait bir lezzet. Bu kadar basit yiyecekleri bu kadar lezzetli yapmak sanırım en zor iş. Köftenin yanında verdikleri turşu tek başına yazı konusu olur, yazarken bile ağzım sulandı.

Yemeğin üzerine mekanın meşhur irmik helvasını denemenizi tavsiye ederim. Hemen belirteyim helva hakkı verilerek yapılıyor yani oldukça yağlı ve şekerli ama köftenin üzerine çok iyi gidiyor, iki kişi bir porsiyonu paylaşırsanız tam karar.

Fiyatlara gelince; köfte 10 lira, tatlı 5 lira, piyaz 5 lira, pilav 5 lira yani adambaşı 20 – 25 liraya şehrin en meşhur köftesini yiyebilirsiniz. Ya da alternatif olarak 5 lira gibi komik bir rakama yarım ekmek köfte alıp meydanı dolaşa dolaşa da bu zevki tadabilirsiniz.


Afiyet Olsun. EAT RESPONSIBLY.

Hiç yorum yok: