12 Ekim 2010 Salı

ŞEKERCİ CAFER EROL - KADIKÖY


Daha önce Kadıköy’e sık sık uğrayacağımızı belirtmiştim. İşte Kadıköy’e balık almak için her indiğimde balık sonrası yemek için helva almak üzere mutlaka uğradığım tatlıcım Şekerci Cafer Erol. Şekerci Cafer Erol Kadıköy çarşısında Beyaz Fırın’ın hemen yanında. 1807 yılından beri şekercilik yapan aile 1945 yılından beri şu andaki yerinde tatlı severlerin hizmetinde.

Dükkandan içeriye girdiğinizde sizi çok büyük bir banko ve bu bankonun üzerinde 20-30çeşit akide şekeri kavanozu bekliyor. Banko girişten itibaren şerbetli tatlılar , çikolatalar , drajeler ve lokumlar sırasıyla sıralanıyor , üzerlerinde de bahsettiğim akideler.

Burada bana göre yemeden ölmemeniz gereken o kadar çok lezzet var ki yazıyı neresinden toparlayacağım ve en kısa sürede nasıl Cafer Erol’a koşabilirim bilmiyorum.

Öncelikle eşim gibi akide şekeri sevenlere çeşit çeşit akide şekerlerinden karışık bir paket yaptırmalarını öneriyorum. Naneli , fındıklı , bergamotlu gibi tadına doyamayacağınız çeşitlerin yer aldığı karışık bir paket mutlaka alın.



Hemen yan bankoya baktınız mı? Bakın bakın. Osmanlı tulumba tatlısı , Fatih sarması , kaymaklı ekmek kadayıfı , antep fıstıklı tulumba tatlısı , şekerpare , şambali ve uzayan bir şerbetli tatlılar listesi. Ben kaymaklı ekmek kadayıfını yedim enfesti , kaymak günlük , tulumbasından denedim kıtır kıtır bir lezzet bombası. Kalanlarını merak eden aynı güne denk getirmeden hepsini denesin.



Sıra geldi en arka tarafta bulunan gizli cennete ; helvalar. Şekerci Cafer Erol’un garip bir huyu var , en iyi helvasını bankodan göremiyorsunuz. Bilen bilir hesabı sadece isteyene verilen antep fıstıklı beton helvası balık sonrası için mükemmel bir final. Ama dediğim gibi ısrarla isteyeceksiniz.



Elimde balığım , rokam , kırmızı soğanım , Gözde’den aldığım beyaz peynirim ki o da ayrı bir yazı konusu olacak , kavunum , son olarak da Cafer Erol’dan aldığım helvayla evin yolunu tutuyorum , akşama balık var.


Afiyet Olsun . EAT RESPONSIBLY.

Hiç yorum yok: