17 Eylül 2010 Cuma

MABEYİN - ALTUNİZADE


Çarşamba akşamı iş yemeği için uzun süredir adını duyduğum ancak gitmeye fırsat bulamadığım Mabeyin’i tanıma fırsatı buldum. Sofradan kalkarken yürüyemediğim ve nefes alamadığım için yazıyı ancak haftasonunda yazabiliyorum. Neredeyse herşeyden tattığım için okuyana gittiğinde ne yesin ne yemesin tavsiyesi verebileceğim.
Mabeyin , Altunizade Kısıklı’da eskiden mandıra olarak kullanılan ve bugün restore edilerek kuulanılan bir köşkte hizmet veriyor. Bahçesi biraz ufak , etrafı da duvar ama içerisi çok şık. Yazdan ziyade kışın tavsiye ederim.

Oturduğumuzda bizi sofrada mezeler , turşular ve uche - högh misali tereyağı – tulum peyniri klasik ikilisi başlangıç olarak bekliyordu. Turşular ne yazık ki büyük hayal kırıklığı , sanırım alelade hazır bir turşuydu. Mezelerde de ne yazık ki enteresan bir lezzet bulamadık. Çiğ köfte ise oldukça güzeldi , sevenlere mutlaka öneriyorum.

Ara sıcak olarak içli köfte ve lahmacun geldi. İçli köfte biraz kalın olmakla beraber içi çok güzeldi ancak lahmacun tam benim istediğim gibi Antep usulü ve bol malzemeliydi. Giden mutlaka 1 adet lahmacun atsın önden. Bir de humus geldi ki özünde hiç sevmediğim bu yemeği Mabeyin’de çok beğendim , demek ki cevizle ve doğru olarak hazırlandığında lezzetli olabiliyormuş.



Sıcak olarak kuzu şiş , tavuk şiş , urfa ve fıstıklı kebap geldi. Urfa ve fıstıklı kebap hakikaten çok iyiydi , şişler ise sınıfı geçemedi , özellikle tavuk tavsiye etmiyorum. Zaten kebapçıda tavuk olayını hep saçma bulmuşumdur. Gitmeyi düşünenlere tavsiyem ortaya bir çiğ köfte , ardından bir lahmacun , kebap olarak ise fıstıklı kebaptır.

Gelelim yemeden ölme diyeceğim esas lezzete. İyi bir yemek sonrası tatlı tavsiye etmeyen ben bu kez yemek yemeseniz bile yemeniz gereken tatlıları önereceğim. Gerçekten çok lezzetli hamur tatlılarını ard arda verdiler ; fıstıklı baklava , mabeyin , burma kadayıf. Hepsi enfesti ama klasik baklava en muhteşemiydi. Buraya yemeğe gitmeyecek olanlar yolları buraya düşerse mutlaka mekanın girişindeki dükkanda satılan baklavalardan bir kez alsın.

Mabeyin bir kebapçı için oldukça pahallı bir yer. Biz 30 kişilik grup ile gittik ve oldukça az alkollü bir akşam yemeği için kişibaşı 70 lira + kdv ödedik . Sanırım az kişi gidildiğinde 100 lirayı bile geçebilir bu rakam. Baklavanın kilosu ise 32 lira, oldukça pahallı ama yemeğin kararını size bırakırken baklavaya kesinlikle değer diyorum.

Afiyet Olsun . EAT RESPONSIBLY.

Hiç yorum yok: