22 Ekim 2010 Cuma

BAMBİ CAFE - TAKSİM

Geldik çok uzun süredir yazmayı planladığım bir İstanbul efsanesine : Bambi. İstiklal’e yolu düşen hemen herkesin ömründe bir defa dahi olsa durup bir soluklandığı, birşeyler yediği ya da içtiği lezzet mabedi. Bankada çalıştığım ve Bakorköy’de oturduğum gençlik günlerimde mesai çıkışı buradan bir hamburger çakar dolmuşa öyle giderdim, benim için fazla mesaiye katlanma sebebiydi bu mekan.

Bambi’yi bilmeyen dostlara yemeden ölmemeleri gereken lezzetlerini sıralamak güç zira çeşit çok. Islak hamburger ile başlayalım diyecektim ama bu konuda Kızılkayalar bence daha iyi o sebeple onu listeden çıkarıyorum ve kaşarlı döner dürüm ile açılışı yapıyorum. Bambi’ye has bir kokusu ve tadı olan bu dürümü ömrünüzde bir kere dahi olsa mutlaka deneyin. Biliyorum taze kaşarı nereye koysan tadı kaşara döner diyeceksiniz ama öyle değil, bir deneyin.



Kaşarlı döner sarmadıysa kaşarlı kokoreç var hemen devreye girebilecek. Kaşar eser miktarda konuluyor ama ilginç ve lezzetli bir tad yaratıyor, açık ayranla tadından yinmiyor.

Tost isteyene dilli kaşarlı ya da kavurmalı kaşarlı tostu tavsiye ediyorum. Özellikle kavurmalı bence mthiş bir lezzettir, dilliye karşı hep biraz mesafeli durmuşumdur ama hastası çok yine de deneyin.

Şu anda yazıyı daha fazla uzatamıyorum zira ağzımın suları akmak üzere, çok şükür ki Bambi bana artık çok uzak ve ben ayda yılda bir önünden geçebiliyorum.

Bambi de fiyatlar büfe fiyatları, dürüm 6 lira, ısrar ederseniz ıslak hamburger 2 lira, tostlar 4-5 lira. Adı cafe ama tiki cafeler gibi bir hamburgere yarım kilo bonfile parası istemiyorlar.

Afiyet olsun, giderken haber verin.

EAT RESPONSIBLY

Hiç yorum yok: