26 Ocak 2011 Çarşamba

PİDE SUN – KADIKÖY

Fransızca kursuna başladığımdan beri Kadıköy lezzet merkezlerine daha da yakın oldum. Fransızcam pek gelişmese de kadıköy lezzet bilgim epey bir arttı. Pide Sun’da benim yeni keşfettiğim bir lezzet merkezi.

Kadıköy çarşı’dan Moda’ya doğru ilerlerken cadde üzerindeki Migros’un yanında bulabilirsiniz burayı. İçerisi 4 dışarısı 2 masalık minicik bir yer. Bu sebeple dikkatimi çekmemişti. Birkaç öğlen önünden geçerken insanların balık istifi içeriyi doldurduğunu görünce merak edip daldım, iyi ki dalmışım, pideci budur.

Her çeşit açık ya da kapalı pideyi bulabileceğiniz enfes bir pide üstadı Pide Sun. Ben üzerine yumurta kırılmış açık kıymalı pide yedim ve gerçekten kusursuzdu. Aydın Pidesi seven bir fanatik olarak Samsunlular beni bozguna uğrattı. Malzeme o kadar bol ki yerken her yere kıyma saçılıyor, pide kıtır kıtır fakat malzemeler kurumamış. Sarp da yerken bayıldı pideye, gerçi benim oğlum hamurişi herşeye bayılıyor ama bunu kafasını sallaya sallaya yedi. Pidenin yumurtası malzemeye enfes bir şekilde dağılarak bu şaheseri tamamlamış. Genelde ya üzerine sanki tavada kırar gibi kırıp bırakıtlar ya da aşırı dağılır ama b Pide Sun kıvamı tam tutturmuş. İstanbul’da uzun süredir böyle güzel pide yememiştim.

Gelenlerden gördüğüme göre beyaz peynirli açık ve kavurmalı kapalı en favori pideler. Ben bir tane yiyebildim ve hayran kaldım. Bu arada senin gibi adam bir tane de kesilir mi diyorsanız belirteyim; pideler oldukça büyük. Öyle minicik bir lokmalık pide değil.

Kadıköy’de canınız pide çektiğinde sakın bu adresi unutmayın. Benim yediğim pidenin porsiyonu 9 lira. Pideler 7 liradan başlıyor 11 liraya kadar çıkıyor. 1 porsiyon ile rahat doyuyorsunuz.

Afiyet Olsun. EAT RESPONSIBLY.

Hiç yorum yok: